SEO

Het effect van goed geschreven SEO

Wat SEO (zoekmachine optimalisatie) voor je website kan doen leg ik je het best uit aan de hand van een voorbeeld:

Toen ik mijn tekstbureau begon moest ik het vooral hebben van mond-tot-mondreclame en het betere netwerken. Dat moest anders, vond ik. Want al maakte ik een vliegende start en mocht ik niet klagen, toch vroeg ik me regelmatig af of ik wel genoeg opdrachten zou krijgen.

Na de certificering training SEO voor tekstschrijvers herschreef ik de tekst op mijn website en paste ik de technieken toe die ik leerde. En niet zonder succes: het was bizar om te zien hoe Google leerde dat ‘tekstschrijver’ en ‘Karen Brom’ bij elkaar horen. Het gevolg is dat mijn klanten mij vinden in plaats van dat ik naarstig naar ze op zoek moet. Sterker nog, mijn klanten kwamen niet langer uit mijn directe omgeving maar uit alle uithoeken van het land (en zelfs buitenland).

Sta maar eens stil bij de vraag hoe je op mijn website bent beland. Dat is dus het effect van goed geschreven SEO.

‘Als ze je niet kunnen vinden, kun je ze ook niets verkopen’

(Het klinkt bijna Cruijffiaans)

SEO levert je harde knaken op:

  • Het zorgt voor de vindbaarheid van je bedrijf in Google (of Bing, of Yahoo maar dan heb je de zoekmachines wel te pakken)
  • Het zorgt voor meer hits op je website, meer traffic
  • Meer traffic betekent meer potentiële klanten
  • SEO zorgt ervoor dat zoekers naar een antwoord op je website terecht komen. Als het goed is doet de tekst op je website de rest en zorgt die voor meer leads, hogere conversie en meer omzet.

Maar SEO is toch het volstoppen van je tekst met zoekwoorden

Was het maar waar… Het betekent ook slim je tekst indelen, unieke teksten schrijven, voor pakkende titels en koppen zorgen, links plaatsen die verwijzen naar andere pagina’s of producten binnen je website, of verwijzen naar andere websites. Al je pagina’s voorzien van SEO-titels. Snippets vullen met tekst die triggert. Je foto’s voorzien van Alt-teksten. Maar dat SEO zelfs meer dan de som daarvan is, leerde ik tijdens de training SEO voor Tekstschrijvers.

Benieuwd hoe het met jouw website gesteld is? Vraag aan die gratis scan 

Dan krijg je van mij -zonder kosten en verplichtingen- een overzicht waarin je ziet

  • waar het mis gaat
  • waar het goed gaat
  • hoe het veel beter kan
  • wat je zelf kunt doen (want dat kun je)

En je ontvangt tips die je nog meer bezoekers naar je website opleveren, afgestemd op je product en je doelgroep.