SEO

Wat SEO (zoekmachine optimalisatie) voor je kan doen leg ik je het best uit aan de hand van een voorbeeld, wat het deed voor mijn eigen bedrijf:

Toen ik mijn tekstbureau begon moest ik het vooral hebben van mond-tot-mond reclame en het betere netwerken. Dat moest anders, dacht ik, het schoot niet op. Al mocht ik niet klagen, toch ik vroeg me regelmatig af of ik wel genoeg opdrachten zou krijgen.

Na de training SEO voor tekstschrijvers herschreef ik de tekst op mijn website en paste de techniek toe ik leerde. En niet zonder succes: Google leerde dat ‘tekstschrijver’ en ‘Karen Brom’ bij elkaar horen. Het gevolg is dat mijn klanten mij vinden in plaats van dat ik naarstig naar ze op zoek moet. Sterker nog, mijn klanten kwamen niet langer uit mijn directe omgeving maar uit alle uithoeken van het land (en zelfs buitenland).

Sta maar eens stil bij de vraag hoe je op mijn website bent beland. Zo werkt goed geschreven SEO dus 😉

 

SEO levert je gewoon harde knaken op:

  • Het zorgt voor de vindbaarheid van je bedrijf in Google (of Bing, of Yahoo maar dan heb je de zoekmachines wel te pakken)
  • Het zorgt voor meer hits op je website, meer traffic
  • Meer traffic betekent meer potentiĂ«le klanten
  • SEO zorgt ervoor dat zoekers naar een antwoord op je website terecht komen. Als het goed is doen je teksten de rest. Dat klinkt niet alleen goed, onthoud het. Het is een waarheid als een koe.

SEO is meer dan het volstoppen van je tekst met zoekwoorden

Het betekent ook slim je tekst indelen, voor pakkende titels en koppen zorgen, links plaatsen die verwijzen naar andere pagina’s of producten binnen je website, of verwijzen naar andere websites. Al je pagina’s voorzien van SEO-titels. Snippets vullen met tekst die triggert. Je foto’s voorzien van Alt-teksten. Maar dat SEO zelfs meer dan de som daarvan is, leerde ik tijdens de training SEO voor Tekstschrijvers.

Vraag aan die gratis scan 

Dan krijg je van mij -zonder kosten en verplichtingen- een overzicht waarin je ziet

  • waar het mis gaat
  • waar het goed gaat
  • hoe het veel beter kan
  • wat je zelf kunt doen (want dat kun je)
En je ontvangt tips die je nog meer bezoekers naar je website opleveren, afgestemd op je product en je doelgroep (tof, hĂš)

 

%d bloggers liken dit: