Hoe je geweldige tekst voor je website schrijft

Ondernemers met een drive hebben stuk voor stuk een goed verhaal. Exact weten wat je wilt vertellen is een prima begin. Maar met heel hard roepen dat ze bij jou moeten zijn kom je er niet. Tekst voor je website moet nou eenmaal ook

  •     helder zijn (zodat iedereen snapt wat je te vertellen en te verkopen hebt)
  •     niet over jou gaan (tenminste, niet op je verkooppagina)
  •     triggeren, nieuwsgierig maken
  •     concreet zijn, to the point
  •     geschreven zijn met het oog op je doelgroep (juiste tone-of-voice)
  •     authentiek zijn, bij jou en je bedrijf passen
  •     geen taalfouten bevatten (dat komt je professionaliteit namelijk niet ten goede)

 

Dat is best heel veel (ja, ja, ik weet het)

Hoor ik  je zuchten? Het is inderdaad wat veel. En jij wilt gewoon doen waar je goed in bent. Ondernemen. En stressen over spelling, naar catchy woorden zoeken zodat jouw tekst wel gelezen wordt en zorgt voor leads… Jakkes, je hebt wel iets beters te doen. En oh ja, hoe zat dat ook alweer met SEOMoet daar ook nog iets mee?

 

Ja, met S€O moet je zeker iets!

%d bloggers liken dit: