SEO, scoren in Google

SEO. Wat je ook verkoopt, een website kan niet zonder zoekmachine optimalisatie. Bijna 90% van de websites is niet geoptimaliseerd voor zoekmachines zoals Google. En dat is hartstikke goed nieuws, want dat betekent dat jij als ondernemer de concurrentie een stap voor kunt zijn. Als je iets verkoopt via je website zoals een dienst of een product, zorg er  dan voor dat je website in de eerste plaats online vindbaar is.

Beter ranken in Google?

Laat teksten voor het internet zoals website teksten, blogs en productomschrijvingen voor je webshop voorzien van zoekwoorden, slimme links en meta teksten. Je kunt bestaande tekst laten herschrijven of nieuwe teksten laten schrijven. Benieuwd hoe jouw website het op het gebied van SEO doet en of het beter kan? Vraag om de gratis webscan. Dan weet je meteen hoe de SEO-vlag erbij hangt en wat je moet doen om je ranking te verbeteren.

Optimalisatie van je website, meteen aan de slag

SEO-expert in de regio Amsterdam (of Den Haag, Rotterdam of voor mijn part Maastricht en Groningen) nodig? Deze SEO-gecertificeerde tekstschrijver werkt landelijk en weet precies hoe je de ranking van je website een vette boost geeft. Ik werk met software die laat zien hoe je rankt, hoe je de ranking kunt verbeteren en wat je concurrenten doen om goed te scoren in de SERPS (zoekmachine resultaten). Aan SEO schrijven gaat altijd een keyword onderzoek vooraf.

Wat kost SEO?

Dat hangt er vanaf. De kosten van een gedegen zoekwoordonderzoek (gefundeerd, dus niet even ‘bedenken’ waar je zoekers op Googlen) bedragen € 695,00.  Voor het optimaliseren van je teksten en de pagina’s op je website met relevante zoekwoorden, slimme links, alt-teksten en the whole shabam is het uurtarief € 95,00. Het totale kostenplaatje hangt dus sterk af van het aantal pagina’s dat je geoptimaliseerd wilt hebben. Een duur grapje dat hele SEO gedoe? Bedenk wat investeren in SEO je oplevert 😉

Zelf aan de slag met SEO?

Voor wie zelf aan de slag wil met SEO is de workshop ‘SEO, zo doe je dat!’ een aanrader. In samenwerking met Webdesignb2b geef ik periodiek een training waarin je leert hoe je zelf je website optimaliseert. Je gaat niet alleen naar huis met een pittige dosis SEO-kennis, je leert ook hoe je tekst voor het internet schrijft die aantrekkelijk is voor je lezer en zorgt voor meer leads en conversie. (want een website is leuk maar en website die goed rankt en je klanten oplevert is nog veel, en veel leuker.)

BEL 06 363 84 923
(Voor een snel advies, vraag of een offerte)

SEO betekent zoekmachine optimalisatie

Je zorgt ervoor dat zoekmachines je website vertonen in de zoekresultaten, het liefst bovenaan pagina 1 in Google. Die online vindbaarheid heeft namelijk nogal wat voordelen.

  • Meer hits op je website, meer traffic
  • Meer traffic betekent meer potentiële klanten
  • SEO zorgt ervoor dat zoekers naar een antwoord op je website terecht komen. Als het goed is doet de tekst op je website de rest en zorgt goed geschreven tekst voor meer leads en een hogere conversie
  • Meer omzet
  • Niet afhankelijk van netwerken

Het optimaliseren van de teksten op mijn website leverde bovendien extra’s op:

Ik ben allang niet meer afhankelijk van mond-tot-mondreclame en het betere netwerken. Mijn klanten vinden mij via Google en komen vanuit heel Nederland. Na de SEO-certificering voor tekstschrijvers herschreef ik de tekst op mijn website. Ik paste met succes de technieken toe die ik leerde.  Ten eerste was het bizar om te zien hoe Google leerde dat ‘tekstschrijver’, ‘website’ en ‘Tekstbureau Karen Brom’ bij elkaar horen. Het ging zelfs zo hard dat ik, ondergesneeuwd in werk, hoopte dat de telefoon even niet rinkelde. Het betekende een boost voor mijn omzet: binnen 3 maanden haalde ik een jaaromzet aan opdrachten binnen.

SEO en je webshop

Ondernemers met een webshop opgelet!

De omschrijvingen voor de producten in je webshop zijn van cruciaal belang als je goed wilt ranken in Google. 9 van de 10 ondernemers krijgen productomschrijvingen aangeleverd van de producent en nemen die klakkeloos over. En daar houdt Google niet zo van. Google houdt alleen van unieke teksten. Dat wil zeggen dat als je de productomschrijvingen van je producent gebruikt, Google dit interpreteert als ‘kopie’, en neemt ze niet mee in de zoekresultaten (laatste wat je wilt). Slimme ondernemers passen dus SEO toe in de productomschrijvingen in hun webshop.

Ok. Voor elk product verzin je daarom een uniek stukje tekst dat de keywords bevat waar je zoekers op Googlen. Ga er maar aan staan, das best een heel gedoe maar wel de moeite waard (en uitbesteden kan al tijd nog 😉 )